12/11/12

‘’ΤΟ ΔΙΚΑΙΟ ΤΟΥ ΙΣ-ΧΕΙΡΟΤΕΡΟΥ’’ Ο ΠΑΤΕΡΑΣ ΣΕΡΑΦΕΙΜ ΚΑΙ Η ΣΥΝΑΝΤΗΣΗ ΤΟΥ ΔΗΜΑΡΧΟΥ ΗΛΙΟΥΠΟΛΗΣ ΜΕ ΤΟΥΣ ΙΕΡΕΙΣ!




‘’ΤΟ ΔΙΚΑΙΟ ΤΟΥ ΙΣ-ΧΕΙΡΟΤΕΡΟΥ’’
Βαρυσήμαντη συνέντευξη παραχώρησε στην εφημερίδα «Ν.Π» για πρώτη φορά ο πατέρας Σεραφείμ Δημητρίου, από την ενορία της Αγ. Μαρίνας. Μίλησε ξεκάθαρα και έστειλε ένα μήνυμα στον δήμαρχο Ηλιούπολης…

Ερ-Πατέρα Σεραφείμ, σας ζητήσαμε να κάνουμε μια συζήτηση εις βάθος, για τα προβλήματα που εντοπίζονται γύρω από την διακονία Σας και θα θέλαμε να αναφέρετε τα κακώς κείμενα. 
Απ-  Κακώς κείμενα πάντα κ παντού θα υπάρχουν αρκεί να μην βρίσκονται σε θέσεις δημόσιας διαχείρισης "υποκείμενα" που μπορεί να διαφεύγουν της ανθρώπινης δικαιοσύνης, αλλά δεν θα πρέπει να παραθεωρούν την Θεία δίκη, που μας περιμένει όλους. 
Είμαστε μάρτυρες αυτό τον καιρό διαφόρων φαινομένων διαφθοράς και παράνομου πλουτισμού. Ελπίζω στις περίφημες λίστες να μην υπάρχουν "δικοί μας" και το λέω για κάθε επίπεδο εκκλησιαστικό και τοπικό. Εύχομαι όλοι να έχουν ένα τίμιο πόθεν έσχες. Αλλά όταν οι ίδιες οι πολιτικές και διοικητικές ηγεσίες «κλείνουν τα μάτια» στις κραυγαλέες παρανομίες, τα πάντα φαντάζουν εκ των προτέρων καταδικασμένα, με θύματα τους τίμιους πολίτες !!! Ας μείνουμε στα δικά μας, ενοριακά κ δημοτικά, γιατί έχουμε θέματα και ερωτήματα.  Η διαχείριση του παγκαριού του κοιμητηρίου, στο… περίμενε η σύσταση επιτροπής κοσμητείας,… στο εμπόριο το κοιμητήριο… πλατεία Ανεξαρτησίας. 

ΣΤΗ ΣΥΝΑΝΤΗΣΗ ΒΑΛΑΣΟΠΟΥΛΟΥ ΚΑΙ ΙΕΡΕΩΝ ΕΓΙΝΕ ΤΟ ‘’ ΚΟΙΝΩΝΙΚΟ ΘΑΥΜΑ’’
Ερ-Στην πρόσφατη συνάντηση των Ιερέων με τον δήμαρχο τι ειπώθηκε;
Απ-Πριν λίγο καιρό, όντως οι πρόεδροι των Ναών είχαμε μια συνάντηση με τον δήμαρχο όπου μας ζήτησε να στηρίξουμε, διαφημίζοντας μέσα από τους ναούς, τα ‘’κοινωνικά’’ προγράμματα.  Στο τέλος της συνάντησης ζήτησα τον λόγο και είπα ότι εκκρεμούν σοβαρά θέματα και ότι κάτι πρέπει να γίνει με το κοιμητήριο. Αμαρτωλή ιστορία…  με πολλά ερωτηματικά. Αλλά ας πάμε στο θέμα μας.
-Η υπόθεση της διαχείρισης των παγκαριών δεν έχει να κάνει με μια επιχείρηση, αλλά με έναν Δημόσιο Φορέα που πρέπει να ελέγχετε. Υπάρχει ο κανονισμός 8 της Ιεράς Συνόδου ο οποίος είναι συναρτημένος στο νόμο 590/77 που ορίζει σαφέστατα, τι και πως. Δεκαέξι χρόνια που είμαι εδώ, ποτέ δεν συστήθηκε η επιτροπη κοσμητείας του κοιμητηρίου. Η κοσμητεία προεδρεύετε από κληρικό, έχει μέλη δημοτικούς συμβούλους, ή υπαλλήλους και έναν εκκλησιαστικό σύμβουλο, ο οποίος διορίζεται από τον επίσκοπο της περιοχής με σκοπό να διαχειρίζεται τα έσοδα του παγκαριού. Το παγκάρι του κοιμητηρίου πρέπει να έχει τουλάχιστον δεκαπλάσια έσοδα από των άλλων Ναών. 
Πρώτη αντίδραση του Δημάρχου - Τι λες να σου δώσω το παγκάρι και πως θα κάνω εγώ τις δουλειές του κοιμητηρίου; Του απάντησα,
"Δήμαρχε δεν σου ζήτησε κανένας το παγκάρι, αλλά να πηγαίνουν τα χρήματα βάσει του κανονισμού εκεί που πρέπει". Το ιερό χρήμα δεν μπορεί να γίνεται ότι άλλο, όταν η Πλατυτέρα είναι καταστιγματισμένη από την υγρασία. Τα έξοδα πληρωμής του ψάλτη, του νεωκόρου η συντήρηση του ναού και τα περισσεύματα στα φιλανθρωπικά ιδρύματα του δήμου, ορίζει ο κανονισμός. Και αν δεν υπάρχουν τέτοια στο Δήμο, να πηγαίνουν στα όμοια της Αρχιεπισκοπής. Αυτός είναι ο νόμος μέχρι και σήμερα και οφείλουμε να τον τηρούμε. Πάνε κάποιοι από το δήμο ανοίγουν το παγκάρι και ούτε ξέρουμε που πάνε αυτά τα χρήματα και ενώ δεν έχουμε νεωκόρο ... οι υπάληλοι μπερδεύουν τον ρόλο τους. Οι δήμαρχοι παρανομούν αφού στους περισσότερους δήμους δεν συνιστούν επιτροπές. Άλλα αν έρθει ένας Αγαθάγγελος; πάει η επιχείρηση. Διαύγεια, μιας κ μας έμαθαν την λέξη, ας προσέχουν. 
-Κάποια στιγμή ο δήμαρχος μου υποσχέθηκε ότι θα συσταθεί επιτροπή κοσμητείας και ότι θα φτιάξει και το προσκυνητάρι που γκρέμισαν στην πλ. Ανεξαρτησίας, εδώ είμαστε και θα περιμένουμε να τα δούμε. Και επειδή κάποιοι μπορεί να αναρωτηθούν με ποιό δικαίωμα ένας διορισμένος κληρικός μιλά δημόσια, κρίνοντας τους αιρετούς; απαντώ: Μπορεί να μην είμαι δημότης, αλλά ως εργαζόμενος με τον λαό της περιοχής, έχω υποχρέωση να μιλάω και να με ενδιαφέρει η ενορία μου κ το ευρισκόμενο εντός της κοιμητήριο, αλλά και σε όλα τα θέματα ακόμα και αν η εξορία είναι πιθανή.  
Πιστεύω ότι είναι πάντως πρόκληση για τους πολίτες, την ώρα που ο κόσμος πεινάει, να γεμίζουν πασσάλους με δείκτες των οδών για κάθε τομέα στο μικρό κοιμητήριο, σιγά μην χαθούμε κιόλας, συν ότι φτιάξανε δυο καινούργιες τουαλέτες στην είσοδο του κοιμητηρίου για να υποδέχονται νεκρούς και ζωντανούς. Από προχειρότητες και αποσπασματικές επεμβάσεις έχουμε σκοτώστρες τους διαδρόμους και δάση σιδεροπασάλων. Γιατί αυτά τα έξοδα; Ας ακούγεται σαν την ερώτηση του Ιούδα για το άρωμα, αλλά στο δικό μου ράσο και στο δικό μου γραφείο τρέχουν πεινασμένοι, ναρκομανείς και ... τα άλλα έχουν εισηγητές και φρουρά. Τι γίνεται με το άναμμα των καντηλιών; Τι συμβαίνει με το κυλικείο; Κάποιοι μάλλον έχουν μάθει από παλιά να "εργάζονται"... Δεν μπορεί όμως αλειτούργητοι κ αλιβάνιστοι να απαξιώνουν τους κληρικούς και να εκμεταλεύονται "δικούς τους" που δεν μπορούν να ξεχωρίσουν τα Υψώματα από τους άνθρακες. Ο τόπος είναι Άγιος, αιδώς. Ας έρθουν οι πολίτες να ελέγξουν αυτούς που διοικούν. Μάτια έχουν οι Ηλιουπολίτες και βλέπουν.
-Δεν είμαι αρνητικός αλλά δεν μπορώ τα ανάποδα. Ο ρόλος ο δικός μας, είναι να γινόμαστε θυσία για τους πολίτες. Δήμαρχε το χέρι μου είναι εδώ για οποιαδήποτε συνεργασία μου ζητηθεί προκειμένου να διορθώσουμε και να βοηθήσουμε τους συνανθρώπους μας, όμως ας προσέξουμε μερικούς μαυραγορίτες γιατί καμία σχέση δεν έχουν με την υπαρξιακή και κοινωνική διάσταση της ζωής του ανθρώπου.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου